חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Facebook
Twitter
LinkedIn

אבחון הצורך בהשתלות שיניים בהוד השרון ובישראל

המסע לקראת השתלות שיניים מתחיל באבחון יסודי על ידי רופא שיניים מיומן. גורמים כגון אובדן שיניים עקב פציעה, עששת או בעיות הקשורות לגיל, יילקחו בחשבון במהלך ההערכה של השתלות שיניים. הערכות מקיפות אלו יכללו צילומי רנטגן דיגיטליים, סריקות CT ובדיקה מפורטת של הפה. בדיקות אלו יאפשרו הערכה מדויקת של צפיפות העצם, בריאות החניכיים ומצב הפה הכללי. אבחון מדויק יספק פתרון המותאם אישית לכל מטופל.

סוגי השתלות שיניים בהוד השרון

  • שתלים דנטליים מסורתיים, הידועים גם כשתלים אנדוסטאליים, הם הסוג הנפוץ ביותר של הליך השתלת שיניים. שיטה זו כוללת מיקום כירורגי של עמודי השתלת טיטניום ישירות לתוך עצם הלסת. לאחר תקופת ריפוי שבמהלכה העצם מתמזגת עם השתל (אוסאואינטגרציה), מוצמדים לשתל תמיכה וכתר בהתאמה אישית.
  • מיני שתלים דנטליים, או MDI, הם בקוטר קטן יותר בהשוואה לשתלים מסורתיים. הם אופציה מצוינת עבור חולים עם צפיפות עצם מוגבלת או אלה המחפשים הליך פחות פולשני. לעתים קרובות ניתן להניח מיני שתלים ללא צורך בהשתלת עצם מקיפה.
  • שתלים זיגומטיים משמשים במקרים שבהם למטופלים אין צפיפות עצם מספקת בלסת העליונה עבור שתלים מסורתיים. שתלים אלו עוגנים בעצם הלחי (זיגומה) במקום בעצם הלסת, ומספקים בסיס יציב לשיקום הנתמך בשתל

לאחר ביצוע ההשתלה

לאחר ביצוע הליך השתלת שיניים בהוד השרון או בכל עיר אחרת, ישנן הנחיות חיוניות לריפוי מוצלח ושילוב השתלים. הימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך מספר ימים לאחר הניתוח כדי למנוע דימום יתר או טראומה לאתר הניתוח. כמו כן מומלץ להימנע מעישון, מכיוון שהוא עלול לעכב את תהליך הריפוי ולהגביר את הסיכון לסיבוכים. בנוסף, מומלץ להקפיד על תזונה רכה בשלב הריפוי הראשוני, וזאת בכדי למזער עומס על אזור הניתוח.