חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Facebook
Twitter
LinkedIn

האנרגיה של העתיד

האנרגיה של העתיד

בשני העשורים האחרונים מרבית התעשיות ברחבי העולם מבקשות להחליף דלקים ואנרגיה מתכלה, באנרגיה מתחדשת, מזהמת פחות יותר זולה. אנרגיה שכזו נעה בין כמה הגדרות שונות, החל מאנרגיה המתקיימת דרך זרמי מים ועד אל אנרגיה המתקבלת דרך השמש. אנרגיות שכאלו חלקן נמצאות בפיתוח וחלקן מצליחות כבר לעשות את צעדיהן הראשונים בעולם, גם אנרגיה סולארית וגם טורבינות רוח המצליחות להשתלב בחלקים שונים בעולם ובישראל. אך בשונה מאנרגיות אלו, צצו בישראל וגם בעולם כאלו אשר עדיין מאמינים באנרגיה שונה לחלוטין ואולי אף וותיקה יותר והיא אנרגיית המימן. אנרגיה שכזו מיוצרת גם בחברת האנרגיה הישראלית בזן, אך מבקשת לכבוש את שוק הרכבים, את החימום הבייתי ועוד.

 

היסטוריית המימן

גז המימן נחשב לבין מקורות האנרגיה הזולים הקיימים כיום, מקורו במגוון רחב של צורות אנרגיה אחרות החל ממים, מאובנים ועד אל דלקים שונים אחרים. המימון מופק על ידי תהליכים תרמו כימיים, אשר עוזרים לפצל מספר תאים ובכך להפיק את גז המימן. הפקת מימן זוהתה במאה ה-17 ומאז הוא משמש כדלק וכחמור הנעה עבור לא מעט כלים, החל מטילים לחלל ועד אל מילוי ספינות אוויר ומגוון רחב של תעשיות כמו חומצת מלח, כוהל ועוד. 

 

שימוש עתידי

כיום הצורך ההולך וגובר בהחלפת חומרי דלק מתכלים ומזהמים באנרגיה מתחדשת וטבעית, הופכים את גז המימן לאחת מהאפשרויות הזולות והכדאיות ביותר. כך למשל חברת בזן העולמית, הודיעה כי תגדיל את ייצור המימן, את אופי ההולכה של הגז ואפילו את יכולת השימוש עבור כלי רכב כמו משאיות ואפילו רכבים פרטיים. ובכדי להישאר מעודכנים בכל מה שקשור לאנרגיה עתידית, מומלץ לקבל מידע נוסף דרך האתר "לחשוב ירוק"