חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Facebook
Twitter
LinkedIn

נבו שפיר משתף על כתיבה יצירתית וטכניקה לעורר אותה

מאמר זה יציג בפניכם טכניקה כתיבה יצירתיות של נבו שפיר שאולי תהיה לכם שימושית בכתיבה. כתיבה יצירתית היא כלי רב עוצמה לביטוי עצמי. זו יכולה להיות גם דרך מצוינת לחקור את המחשבות והרגשות שלנו. כתיבה יצירתית היא אומנות השימוש במילים כדי לספר סיפור. ניתן להשתמש בה בהקשרים שונים כגון פרסום, עיתונות או מטרות ספרותיות.

כתיבה יצירתית היא הנחיה, משפט או ביטוי שיעוררו יצירתיות בכותב. היא משמשת לעתים קרובות כתרגיל על מנת ליצור רעיונות לסיפור או שיר. טכניקות כתיבה יצירתיות יכולות לעזור לכם ליצור סיפור על ידי מתן דלק לדמיון שלכם. זה גם יכול לעזור לכם לפתח את הדמויות וההגדרות שלהם בפירוט. ניתן למצוא הנחיות לכתיבה יצירתית בכל רחבי האינטרנט, אך גם לא קשה להמציא אותן לבד.

שינוי פרספקטיבה טכניקה לכתיבה יצירתית

השאלה הכי חשובה שצריך לשאול את עצמכם, כשאתם כותבים סיפור היא: "מהי נקודת המבט?", אומר נבו שפיר. נקודת המבט היא הפרספקטיבה שממנה מסופר הסיפור. זה יכול להיות גוף ראשון, גוף שני: 

נקודת מבט בגוף ראשון: 

נקודת מבט זו מתייחסת לאירועים כפי שהם קורים ונחווה על ידי דמות אחת. הקורא חווה הכל דרך עיניה של אותה דמות, שומע את מה שאותה דמות שומעת, ויודע רק מה שאותה דמות יודעת. אם יש מספר דמויות בסיפור, המחבר ישתמש לעתים קרובות בנקודות מבט מתחלפות בגוף ראשון, כך שכל דמות תקבל פרק משלה בו היא מספרת את אירועי החיים שלה.

נקודת מבט מגוף שני: 

נקודת מבט זו מתייחסת לאירועים בזמן שהם קורים ונחווה על ידי קורא אחד שעשוי להיות צופה או משתתף בפעולה. נקודת מבט מגוף שני משמשת לפעמים עבור יצירות קצרות.

רוצים ללמוד עוד? היכנסו לאתר של נבו שפיר