חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Facebook
Twitter
LinkedIn

מהי אסתמה של העור?

במאמר זה נדבר על אסתמה של העור. זהו מצב שבו יש ייצור יתר של זיעה ועור מגרד. זה יכול להוביל לאובדן שינה ופרודוקטיביות בעבודה או בבית הספר. כדי להבין יותר על מצב זה, בואו נסתכל על מה באמת המשמעות של אסתמה של העור?

אסתמה של העור היא מצב רפואי שבו העור הופך לאדום, מגרד ונפוח. זה ידוע גם בשם דרמטיטיס או אקזמה, ונגרם בדרך כלל מתגובה אלרגית. אסתמה של העור היא סוג של אקזמה המתאפיינת בדלקת כרונית ובגירוד. זה מתרחש בדרך כלל על הידיים והרגליים, אבל זה יכול להשפיע גם על חלקים אחרים של הגוף.

ישנם סוגים רבים ושונים של אקזמה. אקזמה היא כינוי למצבי עור רבים ושונים המאופיינים בדלקת, גירוד ואדמומיות. הסוגים הנפוצים ביותר של אקזמה הם אטופיק דרמטיטיס, דרמטיטיס מגע, דרמטיטיס סבוריאה, דרמטיטיס נומולרית ודרמטיטיס קיפאון.

המצב יכול להיגרם על ידי דברים רבים ושונים, כולל אלרגיות לחומרים מסוימים כמו לטקס, חשיפה לכימיקלים כגון אקונומיקה,  או ממגע עם בעלי חיים כמו חתולים שיש להם טפיל בשם טוקסופלזמה גונדי.

טיפול באסתמה של העור

הטיפול באסתמה על העור הוא שימוש בקרם או תחליב אנטי דלקתי כדי להקל על דלקת בעור או להפחית גירוד. חלק מהטיפולים שנותנים עבור אסתמה של העור הם קרמים סטרואידים כולל קרם סטרואידים מקומי, מקומיים ואנטי-היסטמינים כמו קרם מקומי מעכב קלצינורין ופוטורתפיה. 

ישנם גם טיפולים אחרים המשתמשים באור אולטרה סגול ובתרופות מדכאות חיסוניות, כמו גם תרופות כמו קורטיקוסטרואידים דרך הפה ואנטיביוטיקה או תרופות אנטי דלקתיות. הטיפול באסתמה של העור מורכב מטיפול בתסמינים והפחתת דלקת העור. ניתן לעשות זאת על ידי ביצוע מספר צעדים פשוטים כמו לתת לחות לעור, הימנעות מטריגרים ושימוש קבוע בתרופות אנטי דלקתיות.